zaterdag 18 november 2017

Winter is coming!

De winter komt eraan! Dat hebben we 's morgens al mogen voelen, wat kan het al koud zijn.
Tijd voor de winterjassen uit te halen.
Ik kocht onlangs een jas voor Dieuwke die moest dienen als winterjas, maar zo dik vonden we hem uiteindelijk niet. Dat is natuurlijk het nadeel van zoiets online te kopen, stom van mij. 

Ik besliste om dan maar zelf een dikkere te maken voor haar.
Het patroon en de stof waren heel snel gekozen.
Ik wou eens een nieuw patroon proberen, eentje dat hier al heel lang lag, de Berlin coat van Straight grain
Wat een fijn patroon, het zit echt zo goed in elkaar.
Ik ben echt blij dat ik deze eindelijk eens maakte 😊


De stof is van la maison victor, ze werd door hun gebruikt voor de oona jurk. Toen ik ze zag wou ik ze direct voor haar winterjas.
Ik kocht ze bij Les lisettes in Aartselaar, dat is trouwens een supergezellig winkeltje met veel stoffen (uiteraard), maar je kan daar dus ook taartjes, koffie, pannenkoekjes, ... krijgen, daarvoor heeft ze achter haar winkel een gezellige tea room gemaakt. Ik ging er met enkele vriendinnen naartoe, een echte aanrader als je het mij vraagt.





Ik wou een warme jas, dus voerde hem goed, het patroon is er naar gemaakt. 
Er zit een heerlijk zachte én extra dikke borg in, wat de jas nog dikker en warmer maakt.

Aan de kap, het rugflapje en de zakjes stak ik zalmkleurige paspel, ik twijfelde eerst wat over deze combinatie, maar ik vind ze echt wel werken zo.





Het maakproces verliep vrij vlot, de jas zit toch snel in elkaar als je goed kan doorwerken. 
Ik maakte wel een domme fout, pure verstrooidheid, typisch ik 😂
Ik had nl de mouwvoering ook in de dikke borg geknipt, pas bij het stikken van de voeringmouw vond ik dat precies toch wel erg dik, tot ik naast me keek en mijn mouwen in de dunne voering zag liggen. Het tornen kon dus beginnen, gelukkig kan je in die borg makkelijk tornen, gelukkig maar 😜









Stof buitenjas: roeste stof, La maison victor, gekocht bij Les lisettes
Stof voering: Extra dikke borg

-Bedankt om te komen kijken-
Liefs,
Marieke

4 opmerkingen:

  1. Oh wauw, zo mooi! Had het stofje helemaal niet herkend, maar perfecte patroon-stofcombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi jasje..kleur .. model .. mooi gecombineerd met de sjaal en muts. Daar zal ze een winter warm mee hebben. Foto's ook prima gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En zo heerlijk knuffelig binnenin :)

    BeantwoordenVerwijderen