donderdag 15 februari 2018

Tinny dress ... altijd een voltreffer

Ons Dieuwke is 7 jaar geworden!
Wat gaat de tijd toch snel.
Het is een cliché maar o zo waar, je moet gewoon genieten van elke dag, elk moment.
Ze is al zo groot, het is best een pittige tante, ze weet perfect wat ze wil.
Een echt dametje is ze, ze houdt ervan om haar mooi te maken,
juweeltjes, zwierige kleedjes, ... dat is voor haar altijd een schot in de roos.
Morgen gaan we voor haar verjaardag naar den deugniet.
Doorgaans kan ik haar nog weinig plezier doen met een binnenspeeltuin, maar deze is anders.
Ze smeekt me steeds wanneer we nog eens gaan.
Ze begon al te plannen: "ik ga dan mijn mooiste kleedje aan doen en mijn parfum mag ik zeker niet vergeten en ... en ...
Ik moet jullie niet zeggen dat ze veel te snel groot wordt zeker ...


Onlangs kocht ik bij BelleLien enkele stofjes.
Meestal heb ik daar al een plan voor in mijn hoofd, maar deze keer had ik dat niet.
Ik vond ze gewoon prachtig en de 'perfecte' bestemming komt wel 😉
Tot Dieuwke in het stapeltje begon te kijken en ze een stofje vastgreep en ineens zei
"die is voor mij mama".
Dat was duidelijk 😃


Het stofje is double gauze, heel zacht.
Volgens Dieuwke heel aangenaam om aan te hebben.


Ik toverde het om tot een tinny jurk, een patroon van Straight grain.
Er zijn tal van opties bij het patroon, maar ik maakte de meest eenvoudige versie.
Eenvoud siert ... 






Kunnen jullie al raden welk kleedje ze bedoelde met 'mijn mooiste kleedje' ?

- Bedankt om te komen kijken -
Liefs,
Marieke





1 opmerking:

  1. Dieuwke straalt echt! Jammer dat ik het vandaag niet in het echt kon zien 😋

    BeantwoordenVerwijderen